مقالات

صنعت مبلمان در ترکیه

در ترکیه مبلمان هم در کارگاه ها و هم در واحدهای تولیدی در مقیاس صنعتی تولید می شود. تولید مبلمان در میان تعداد زیادی از کارگاه های کوچک تقسیم می شود. این کارگاه های کوچک نقش مهمی در تولید مبلمان کارشده و دست ساز دارند. کارگاه ها مؤسسات انعطاف پذیر در طبیعت هستند و از ظرفیت و نیروی کافی برای گسترش خط تولید خود به منظور تهیه سفارشات بزرگ برخوردار هستند.
بنگاه های مبلمان در مقیاس بزرگ با استفاده از تکنیک های خودکار تولید انبوه مدل های استاندارد تولید می کنند و بیشتر تولید آنها به سمت صادرات گرایش دارد. مطابق با داده های موسسه آماری ترکیه (TurkStat) ، در سال ۲۰۰۹ تولید مبلمان ۶.۴ میلیارد لیر ترکیه انجام شده. براساس سرشماری عمومی تأسیسات صنعت و تجارت (۲۰۰۸) ، بخش مبلمان ۱۵۰۴۲۷ نفر را استخدام کرده است و این صنعت ۳۴۴۳۸ شرکت دارد که مبلمان های مختلفی را تولید می کنند.
علاوه بر این، داده های ظرفیت اتحادیه اتاق بازرگانی و بورس کالاهای ترکیه (TOBB) 40 شرکت را که بیش از ۲۵۰ کارمند دارند و ۱۵۵ شرکت که بیش از ۱۰۰ کارمند دارند، گزارش می دهد. علاوه بر این، لیست صنعت اتاق استانبول از ۵۰۰ موسسه صنعتی برتر ترکیه شامل شش شرکت مبلمان است. طبق این لیست، این شش شرکت عبارتند از Boytaş Mobilya San. ikelik San. ، Merinos Halı Sanayi ve Tic. A.Ş ، ikstikbal Mobilya San. A.Ş ، SKT Oto Donanım San. و Teknik Malzeme Tic
تولید مبلمان در ترکیه بیشتر در استانبول ، آنکارا ، بورسا (آنگول) ، کایسری ، ازمیر و آدانا متمرکز است. مهمترین مناطق تولید مبلمان، استانبول و منطقه Bolu-Dzzce است که به دلیل تولید محصولات چوبی مشهور است. منطقه معروف تولید مبلمان در ترکیه با نام “Siteler” در آنکارا واقع شده است.
تعداد شرکت های کوچک و متوسط ثبت شده در “Siteler” بیش از ۱۰،۰۰۰ شرکت مبلمان است. در آنکارا ، بسیاری از شرکتهای کوچک آزمایشگاهی که مبلمان دستساز کلاسیک تولید می کنند وجود دارد و همچنین حدود ۱۰ تولیدکننده عمده مبلمان که قابلیت تولید انبوه را دارند.
صنعت چوب در منطقه بورسا-اونگل ، سومین منطقه مهم تولید مبلمان است، که در مناطق جنگلی احاطه شده است و به سرعت در حال توسعه است.  کارگاه های مبلمان منطقه önegöl کوچک هستند اما از پتانسیل بسیاری برای بهبود خود برخوردار است. منطقه مهم مبلمان دیگر کایسری است که از ظرفیت زیادی برای تولید تختخواب، کاناپه ، مبل تختخواب شو برخوردار است و هفت نفر از بیست و دو تولید کننده بزرگ ترکیه در اینجا شرکت خود را  تأسیس کرده اند. ازمیر همچنین دارای مناطقی برای تولید مبلمان به نام های “Karabağlar و Kısıkköy” است که مبلمان منطقه اژه را تأمین می کند.
در ترکیه تولید مبلمان با مصالحی با عنوان مبلمان چوبی (عظیم و روکش شده) ، مبلمان فلزی و غیره طبقه بندی می شود. مبلمان چوبی سهم عمده ای در کل تولید مبلمان دارد. همانطور که برای مبلمان با کیفیت خوب شناخته شده است ، انواع چوب های استفاده شده و ورودی های تخته سه لا باید مورد توجه قرار گیرد. عمده ترین نوع چوب های مورد استفاده در ساخت مبلمان سنگین در ترکیه عبارتند از خاکستر ، راش ، بلوط ، کاج ، مشبک و چوب ماهون. در مبلمان روکش از بلوط ، راش ، گردو و چوب ماهون استفاده می شود.
کارخانه های مبلمان ترکیه از جدیدترین فناوری ها در تولید مبلمان استفاده می کنند که همیشه مطابق با استانداردهای جهانی است. از سال ۱۹۹۰ کاربرد فناوری پیشرفته و استفاده از نیمکت های CNC در صنعت مبلمان ترکیه رو به افزایش است. امروزه همه شرکت های بزرگ در بخش مبلمان از نیمکت های CNC استفاده می کنند.
بیشتر شرکت ها مجهز به ماشین آلات مدرن هستند که امکان تولید کالاهای خوب و با کیفیت صادراتی را فراهم میکنند. کنترل کیفیت از مرحله ای که مواد اولیه تولید می شود شروع می شود و تا پایان مراحل بسته بندی ادامه می یابد. بیشتر شرکت ها قبلاً گواهینامه ISO 9000 و سایر گواهینامه های کیفیت مورد نیاز را دریافت کرده اند. بنگاه های بزرگ در فرایندهای بسته بندی خود از استانداردهای جهانی پیروی می کنند. در بسته بندی های PE ، PP، فوم ، پلی یورتان و جعبه های مقوایی استفاده می شود. بسیاری از شرکت های بزرگ دارای بخش های بسته بندی ویژه هستند. مانند بسیاری از محصولات مصرفی دیگر ، تولید مبلمان نسبت به تغییرات مد حساس است. از آنجا که طراحی مبلمان جنبه مهمی در بازاریابی دارد، طراحان ترکیه دائماً ترجیحات مصرف کننده را در بازارهای خارجی دنبال می کنند و طرح های جدیدی را معرفی می کنند و تغییرات و پیشرفت مدل را ایجاد می کنند. تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان ترکیه از این واقعیت آگاه هستند که روند بازار و رفتار مصرف کننده نقش مهمی در توسعه و طراحی محصولات جدید دارد. از آنجا که ترکیه از صنعت نساجی قوی برخوردار است، تولید کنندگان مبلمان ترکیه از این مزیت برخوردار هستند که می توانند از آن استفاده کنند و طیف گسترده ای از مجموعه های رنگ جدید پارچه را به عنوان اثاثه یا لوازم داخلی رصد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *